Jump to content

Impossible de réinstaller eset internet sécurité (Unable to reinstall ESET Internet Security)


Recommended Posts

Bonjour,

Les problèmes "Eset" devenant soudain compliqués, j'ignore pourquoi, j'ai décidé de désinstaller et de réinstaller Eset internet sécurité. J'ai réussi en suivant la procédure, mais après redémarrage impossible de réinstaller: "la version la plus récente de la sécurité est déjà installée sur votre ordinateur". J'ai essayé avec le fichier complet du programme ... même message. 

J'ai utilisé une application pour vérifier les fichiers inutiles sur le registre ... même résultat après.

Dans "programmes" le dossier est présent mais la majorité des fichiers a été supprimée. Il reste surtout des dll. L'application n'est plus là. Si je tente de supprimer le dossier, impossible: des fichiers seraient utilisés ... où cela? 

Dans le gestionnaire des taches reste "eset service", impossible d'interrompre la tache ...

Comment réinstaller Eset? Suivez la procédure du support n'aboutit à rien. 

 

Machine translation:

The "Eset" problems suddenly getting complicated, I don't know why, I decided to uninstall and reinstall Eset internet security. I succeeded by following the procedure, but after restart unable to reinstall: "the most recent version of security is already installed on your computer". I tried with the full program file ... same message.

I used an application to check the registry for junk files ... same result after.

In "programs" the folder is present but the majority of the files have been deleted. There are mostly dlls left. The application is no longer there. If I try to delete the folder, impossible: files would be used ... where that?

In the task manager remains "eset service", impossible to interrupt the task ...

How do I reinstall Eset? Going through the support process doesn't get anywhere.

Edited by Marcos
Machine translation added
Link to comment
Share on other sites

  • Marcos changed the title to Impossible de réinstaller eset internet sécurité (Unable to reinstall ESET Internet Security)
  • Administrators

SInce this is an English forum, we kindly ask you to post in English so that moderators and other users can understand and be able to help.

As for the issue, try running the ESET Uninstall tool in safe mode and then install EIS v14.0 from scratch.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...